Sunday, July 3, 2016

St. Malo - vstup do Bretaně, otrava jídlem a útěk před zatopením

Ahoj všem!

_____


První článek série s přehledem 9 dní v Normandii - kudy kam a za kolik v tomto článku: http://food-paper-travel.blogspot.cz/2016/06/dovolena-v-normandii-kazdy-den-jinde.html#more
–––––

poslední opravdová objevovací štace na naší cestě bylo městečko St.Malo, které je sice technicky už v Bretani, ale to nebylo překážkou zařadit ho na náš roadtrip po Normandii. Večer předem jsem přes booking našla jediný volný a ne nějak dramaticky drahý hotel - Le Cocktail Bar za 50 EUR/2os/2noci, který byl sice trošku z centra, ale co už. Nohy máme a dokud dojdem do města do půl hoďky, tak to zvládnem.


St. Malo mělo být naší výchozí stanicí pro návštěvu slavného Mont Saint Michel. Ze St. Malo jezdí autobus párkrát denně, jízdní řád například zde, ale vždy bude lepší to zkontrolovat na místě v infocentru. 

Den předem mě chytl zánět močového měchýře (to chceš, když v hotelech prakticky jen spíš) a tak jsme se rozhodli první den nehrotit a zůstat na hotelu. Já se prolévala brusinkovým džusem, jedla "něco", co mi doporučila paní v lékárně po vysvětlení mého problému mou brilantní francouzštinou a aspoň plánovala, co budeme dělat další den. 


St.Malo je přístavní město, vyhlášené svou mořskou kuchyní, takže jsem zavelela, že večer půjdem na nějakou čerstvou rybu, mušle, seafood, cokoli. Nakonec padla volba na restauraci Le Mole, kde byl mix bretaňské kuchyně a seafood, nestálo to majlant a hodnocení 4.5/5 na tripadvisoru taky znělo slibně. 

Večer jsme se pak prošli do města, kolem hradeb při západu slunce a přestože oba nejsme vůbec romantický typy, musím uznat, že to bylo fajn:-) Já, která jsem celou cestu do restaurace básnila o tom, jak si dáme čerstvé mušle, jsem při prohlédnutí menu skončila u bretaňských palačinek - galletes:D Ale manžel si dal poslušně kýbl mušlí a spokojeni jsme odcházeli ve finále oba.





Spokojenost nás přešla přibližně ve dvě ráno, kdy všechny mušle skončily v záchodu a já se cítila provinile nad dávícím se Davidem, kterému jsem pár hodin před tím ty mušle prakticky vnutila s tím, že čerstvější si je jinde nedá:D  Tak jsme se pěkně poprali o jeden záchod, já učuraná, David udávenej a shodli jsme se, že Mont Michel odpískáme a poslední den zůstaneme ve městě. #romantickádovolená

St. Malo je přístavní město, obehnané vysokými zdmi, uvnitř kterých se skrývá tzv. staré město. Dříve domov francouzských korzárů a pirátů je dneska celkem atraktivní turistická destinace. Můžete se projít po hradbách, představovat si střelbu z kanónů a nebo slézt z hradeb dolů na pláž a jste-li řádně otužilí, i se vykoupat. Pozor na to, že pláže se ale v určitou dobu zatopí a fakt mě bavilo sledovat z hradeb, jak rychle se obrovská pláž, kde se před pár minutami slunily desítky lidí, zatopí! 

Na to, že St. Malo bylo silně poničeno během II. světové, tak se rekonstrukce zdařila tak, že člověka to nijak do očí nebije. A nakonec fun fact - ti z Vás, kteří se chystají na známou, cenami ověnčenou knížku Jsou světla která nevidíme - ta se odehrává právě zde, v tomto městě:-)

Dortíčky na každém rohu, takže nedostatku cukru či křupavých bagetek k snídani se rozhodně nemusíte bát!.-)




St.Malo je přístavní město a spousta lidí se sem dostane po vodě, nikoli po souši jako my! Zejména Britové sem prý jezdí vyvětrat své jachty a jachtičky!:-)





Zkuste si na zbytku fotek všimnout, jak se pláž postupně zaplavuje, právě až k městským hradbám. Ty kůly jsou zde pro to, aby rozbíjely silné vlny a ulehčily tak náporu, který se na hradby každý den hrne.




Pohled od vody na hradby

Tohle vše bude za pár minut pod vodou!
 


Téměř zaplaveno!
 Se St. Malo se loučíme z mola, z kterého je krásně vidět celé staré město.


Město se dá s klidem absolvovat za jeden den, v závislosti na počasí, respektive na tom, jestli se chcete koupat. Nejsem si jistá, jestli se pláže na severu Francie vůbec někdy oteplí na tolik, abych do té vody vlezla:D Každopádně i tak se mi zde moc líbilo a doufám, že budu mít možnost se do této oblasti vrátit a podívat se konečně na ten Mont Michel:-)

Taky Vám už dovolenou někdy překazili zdravotní potíže? Jak jste se s tím poprali?

Mějte se krásně!
K.