Friday, March 25, 2016

Kam v Brně na oběd/kávu/dortík/drink

Ahoj všem!

jak jsem slíbila, tak činím a dokonce i včas! Tipy na kávu a dortík tu máme z několika zemí, ale Brno se samostatného článku zatím nedočkalo. Žiju zde už snad 7 let a pravděpodobně tu zůstanu napořád, takže kde se mi dostane standardně dobrého nakopnutí v podobě vynikající kávy nebo dortíku mám zmáknuté.

Zároveň ale musím říct, že Brno trošku šidím. Jasně, občas někam zajdu, ale ne zas tak často, jak by se mohlo zdát. Mám normální pracovní dobu, po večerech další koníčky a tak nemám uplně čas na to, každý týden někde vysedávat. V Brně je tak spousta vyhlášených podniků, kde jsem ještě nebyla. Prostě chodím do pár osvědčených klasik a než se odvážím někam jinam, chvilku to trvá:-)

1. Coffee Fusion
Jánská 460/25

Naprosto podhodnocená brněnská kavárna. Ne v kruzích "coffee nazis" z Jižní Moravy, ale obecně na blozích a těch internetech. Dělají tam suveréně nejlepší kávu v Brně a vděčím jim za to, že mě naučili dobrou kávu rozeznat - do odborníka mám ale stále daleko:-)  Michal Kocman, kterému kavárna patří, získal v roce 2014 dokonce titul Barista roku. 

Ke kávě si můžete dát i dortík, ale já si většinou beru jen kelímek s sebou. Dřív jsem si ho vypila doma hned za rohem, teď si ho většinou beru do jazykovky. Obsluha je vždy a za každých okolností neskutečně milá a chodím tam občas nejen na to kafe, ale i za zvednutím nálady, protože když je na Vás někdo milý, jako obsulha v Coffee Fusion, je těžký se pak tvářit jak kakabus:-) 

Ještě možná dodám, že k dispozici je denní tisk, takže i když budete sami, nemusíte čučet do mobilu nebo do zdi a můžete si aspoň přečíst noviny. Pokud nefandíte kávě, doporučuji domácí limonády, vždy dle denní nabídky. 



2. Bistro Soul
Jezuitská 7


Hipsteřina v bývalých prostorách České televize, kam můžete na snídani, na oběd i na večeři, kávu i večerní drink a v neposlední řadě dortíky:-) Aktuální nabídku vždy najdete napsanou na obrovské tabuli dle nejposlednějších instagram trendů a ač vedou nějaké stálé menu, přijde mi, že denní menu se přizpůsobuje sezóním potravinám a chutím zákazníkům. Vyhlášené zde mají "fish and chips", já je tam ale ještě nikdy neměla:D Dezerty tam jsou vždy na jedničku a domácí limonádou taky neuděláte chybu. 



3. V Melounovém cukru
Františkánská 17

Brněnská klasika. Kavárnička blízko Grandu je parádní i svojí lokací, pokud do Brna dorazíte Žlutým busem. Kávu zde mají vynikající a navíc ji servírují tak, že Váš instagram bude praskat v počtech srdíček. Dortíky vždy čerstvé a vystavené přímo v kavárně mi vždycky působí infakrtové stavy, protože je chci všechny!:-) Pokud chcete mít jistotu, že si sednete, tak si zavolete o rezervačku, protoe poslední dobou je tam pořád narváno, ať tam jsem po obědě, ve 4 nebo v 8 večer. Mimo kávu zde mám moc ráda "vínolády" - domácí limča, ale s vínem....asi se tomu dá říkat i střik? Ale není to jen s vodou, ale i s ovocem:-) 



4. Fratelli
Průchodní 377/2

Pokud nejsem v Coffee Fusion nebo v Cukru, tak to zkouším ve Fratelli. Nedávám si tam většinou kávu, ale Chai Latte, které tam umí vynikající. Dortíky jsou zde také výborné, já si ale většinou nechám rozpéct čokoládový muffin, z kterého je potom jakýsi "lava cake" a je to nebe v hubě, bez přehánění. Opět zde mají solidní výběr domácích limonád a v zimě zde mají naprosto vynikající punč, naposled jsem zvládla i tři za jedno sezení, jak byl dobrej:D Fratelli má pro mě ale jednu hlavní nevýhodu - je sice rozdělen na kuřáckou a nekuřáckou část, ale já ten kouř cítím i v té části nekuřácké a to je škoda. 



5. SKOG
Dominikánské náměstí 187/5

Jestli jste už nějaký článek o Brně četli, pravděpodobně tam nechyběl SKOG Urban Hub. Když se otevřel, byl to nejvíc trendy podnik v okolí a kdo tam nebyl....jako by nežil! Chodím tam ráda na limonádu a na hummus. Mají i dortíky, nikdy jsem zatím zklamaná nebyla. Je to fajn volba, pokud třeba chcete jít s někým na kafe a jen jeden z Vás má trochu hlad....na výběr tam jsou zdravá malá jídla, jako právě ten humus, polévka, v létě třeba cuketové nudle.  Abych se ale přiznala, tak mi moc nesedí ti lidi, co tam chodí, což chápu, že je trapná výtka:D Ale přijde mi to často takový přehled brněnským pozérů....samozřejmě stačí nekoukat kolem a je vyřešeno:-)


6. Annapurna
Josefská 427/14

Pokud budete chtít klasické jídlo, Annapurna je moje srdcovka. Indická restaurace s roztodivným interiérem a pomatenou obsluhou, kterou pamatuji ještě z dob, kdy všichni pracovali v GOA, toho času snad jediná indická restaruace v Brně. Upozorňuji, že ve špičce si na jídlo často počkáte, výjimkou není ani 30 minut. Ale to jídlo je fakt lahoda. Když nejdu na meníčko (což jako pracující na druhým konci Brna nechodím), tak si VŽDY dávám butter chicken s naanem i rýží a VŽDY mé chuťové buňky zažívají orgasmus a já pak mám problém vyjít ty schody zpátky na ulici:D Pokud máte rádi indické jídlo, Annapurnu si jednoduše nemůžete nechat ujít. 


7. Kung Fu Sushi
LETMO, poslední patro

Ano, ano, posílám Vás na sushi do obchoďáku a ne, nedělám si srandu. Nejlepší Sushi v Brně prostě dělají ve třetím patře v Letmu v Kung Fu Sushi. Je to už krapet dražší, ale rozhodně stojí za to. Mají tam i sushi "kornouty", které jsem jinde v Brně ještě neviděla, zároveň ale už nikam jinam nechodím, takže nemám moc přehled:-) Novinkou je tam teď posledních pár měsíců i Dim Sum, takže pokud skousnete nepohodlí železných židliček a atmosféru food courtu v obchoďáku, budete doufám spokojení jako já. Jídlo se dá vzít s sebou a dokonce i rozváží skrz damejidlo. 


8. Cattani Pasta Bar
Josefská 2

Pokud se vydáte s někým, kdo je vybíravej, tak většinou jí aspoň ty těstoviny. V Pasta Cattani si je dělají sami a z menu si vybere i ten největší šťoural....byla jsem tam naposled o víkendu s mamkou a ne, mami, není to myšleno na tebe!:D Po jídle doporučuji vynikající tiramisu! Malinké mínus ale musím zmínit k poměru cena/porce. Nejsem žádnej dřevorubec, ale za 150-170 kaček bych si toho představovala trošičku víc. 

ZDROJ: FB Cattani (Link)
9. Cafe Placzek
Minoritská 470/4

Sem Vás pošlu na jednu jedinou věc a to je máslový ležák. Kávu zde dle mého názoru moc dobrou nemají, ale ten máslový ležák je unikát, na který jsem zatím jinde nenarazila. Jde o kombinaci mléko-máslo-med a je to obrovská dobrota. Při učení na státnice jsem na něj chodila snad obden, protože to těsně před koncem bylo jediný, co jsem byla schopná pozřít. Uplně Vám to pohladí žaludek a má to zvláštní uklidňující účinky. Na výběr zde mají i solidní dortíky a dezerty, většinou si dám něco "ve skleničce" a vždy jsem spokojená. 


10. Deguštace/Mikrofarma
Moravské náměstí 4

Miluju Mikrofarmu!:D Řeznictví, které k tomu má své vlastní bistro, kde dělají naprosto úžasné pokrmy ze svého masa. Nejčastěji chodím na hotdog z domácích klobásek, či na nějaký burger, které se často obnovují. A ještě na pastrami! Byli první, kdo s tím v Brně začal a dodneška ho tam podle mě mají nejlepší. Nejsem moc masový typ, ale není ještě nic, co by mi u nich nechutnalo a o jejich pulled pork burgeru se mi v noci zdá!:-) Jídlo si beru většinou do ruky s sebou. Pokud budete v okolí Moraváku a budete chtít rychlé jídlo, nechoďte prosím Vás do žádného fastfoodu, ale sem, poděkovat mi můžete později!:-) 



11. PRAHA v Brně 
Husova 18

Tady jsem zatím neměla nic jiného než nanuky:D Dělají je zde domácí, se strašně cool příchutěmi a fakt to stojí za to! Tento týden jsem měla banánový s arašídovým máslem a čokoládou a potom kokosový s pečenou mrkví, skořicí a oříšky a oboje byla neskutečná lahoda. Mají zde i kávu, dortíky, něco malého k snědku, ale z vlastní zkušenosti doporučit nemůžu. Praha je v nádvoří Moravské galerie, takže to můžete pěkně spojit s nějakou tou kulturou!:-)


12. Super Panda Circus
Šilingrovo náměstí 3

Sesterský podnik vyhlášeného Baru, který neexistuje. Do Pandy si skočte večer na drink, než vyrazíte do víru velkoměsta, je to zážitek:-) Baru, který neexistuje jsem nikdy nepřišla na chuť, ale v Pandě se mi ohromně líbí a vždy se těším, co za speciální drink si vyberu. Signature drinky si zde vymysleli sami a jsou parádní nejen chuťově, ale i vizuálně. Pít můžete dle druhu drinku z klasické skleničky, ale třeba ze žárovky, ze skleněného koníka s bárbínou, nebo si před srknutím drinku budete "muset" šňupnout lajničku kakaa. Nejde o žádný obr podnik a nově se tam nedá dát rezervačka, takže možná budete muset mít trošku štěstí, ale případná čekačka stojí za to:-) 


Ač je těch podniků v Brně spoustu, tak tohle je jakási svatá dvanáctka, kam se opakovaně vracím a beru tam návštěvy, když se na mě někdo přijede podívat:-) Z blogů o Brně bych Vám určitě doporučila http://www.samedobreveci.com/ protože to holky podle mě dělají fakt dobře a není to přehlídka zaplacených promo článků brněnských podniků jako....mno, jiný populární blog o Brně:D 


Mějte se krásně, užívejte dlouhého víkendu a příště ahooooj!!
K.