Tuesday, September 8, 2015

Vítejte v Oklahomě! Vzpomínka na kulturní šok aneb vidíte v ČR hvězdy?

Ahoj všem!

v souvislosti s odkazem, který jsem dnes sdílela na FB jsem nostalgicky zavzpomínala na mé studium v USA. Jako sedmnáctileté pískle jsem statečně čelila dotazům spolužáků, kteří většinou byli nejdál vedle v Texasu. Mám na to období super vzpomínky a pár historek jsem vyprávěla už snad stokrát. A proč se o ně nepodělit i s Vámi.

Jiný kraj, jiný mrav. Občas je člověk překvapen mile, občas nemile. Někdy se možná člověk setká s kapkou ignorantství, nicméně často jde prostě o neznalost a netřeba se hned čertit, stačí se tomu od srdce zasmát!:-)


Můj první sleepover u kamarádky:

Zítra nám mamka udělá speciální palačinky!
Jéé tak to se těším! Něco amerického?
Jo! Určitě ti to bude moc chutnat...

Druhý den ráno tedy vstávám plna očekávání.

Toto je Nutela! Speciální AMERICKÁ pomazánka na palačinky! Je to děsně drahý, ale dej si, to určitě v Evropě jen tak neochutnáš!

Má jim člověk kazit radost a říct jim, že Nutella je u nás v každým supermarketu a navíc je italská?:D

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Prostoje na softballu

A kolik teda umíš jazyků?
Celkem 4! (se před Američany dobře machruje slovenštinou:D)
Ty jo, to je bomba! A jak se mluví třeba v Německu?
Německy.
A v Itálii?
Italsky
A v Rakousku?
Tam německy...
A v Anglii?
Chelsea, probůh.....ENNNNGLAND? ENNNNGLISH?! 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ve škole si ukazujeme planetární systém a pak pár souhvězdí

A Karol, vidíte taky na obloze u Vás hvězdy?!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V létě se v městečku s názvem Prague koná takzvaný Kolache festival. Je to město s českým odkazem a tak zde jednou ročně vzdávají svým předkům hold. Pečou ve velkém koláče (na styl chodských), zpívají české lidovky, soutěží v přeříkání českých jazykolamů a zpívají (ukázkově!) českou hymnu. Vrcholem je volení miss. Místo promenády v plavkách se koná promenáda v krojích.

Jéee, ty jsi z Česka?
Jojo, jsem! Máte to tu opravdu moc hezký! A máš moc hezký kroj!
Děkuji! A ty máš doma jaký kroj? Já tu mám jako znak kohouta, vidíš? Sama jsem si ho vyšívala...
Jo...ehm...já žádný kroj nemám.
Počkej jak nemáš, v Čechách mají přeci všichni kroj.
No to úplně nevím, já třeba nikoho, kdo by měl doma kroj neznám. Možná někde na Moravě, ale to je spíš památka, normálně v tom nikdo nechodí...
Ani v neděli do kostela?!

S každou mou odpovědí slečně pukalo srdce!:D 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jela jsem z kamarádkou na "church camp" neboli náboženský tábor pro děti, kde její přítel dělal instruktora. Jednalo se o "odnož" Episcopal, která modlitby hodně prožívá. Zpívají a tancují, mluví v jazycích a mají různé jakoby záchvaty.... 

Sedím během modlitby poslušně a pozoruji okolí. Přijde ke mně manželka pastora (věděla že jsem cizinka) a ptá se mě:

"Chceš se s námi jít pomodlit a přijmout Ježíše do svého srdce?"
"Moc děkuji, já se budu jen dívat..."
"Ale víš, kdo je to Ježíš, ne?"
"Ano, vím, jen nejsem věřící."
"To je děsná škoda! Tak můžeš chodit do kostela tady u nás!"
"My ale máme v Česku kostely, jen tam nikdo z mladých moc nechodí..."
"OMG! Chudáčci!"
"Jak zde jsou věřící všichni, u nás není věřící skoro nikdo. U nás ve třídě z 30 dětí jen dva!
....propuká v pláč...Tak já Vám do školy pošlu Bible!Ať můžete nastudovat neuvěřitelný příběh Ježíše Krista!!! ...propuká v ještě silnější pláč."

Můžu Vám říct, že vyvlíknout se z toho nějak diplomaticky byl celkem oříšek!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Při hodině World History

Učitelka: Otevřete si knihu na straně...ehm na straně...co následuje po 665.
Já: takže asi 666:D
Učitelka: Neříkej to nahlas, to je satanovo číslo!

Oukej...oukej. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Při hodině World History po druhé

Karol, včera jsem si googlila něco o českých jménech a normálně mi to našlo, že se někdo třeba jmenuje Don´t eat bread! (Nejezchleb) nebo Non-edible (Nejedlý)!!!
No, to je pravda....

Celá třída výbuch smíchu. Vzhledem k tomu, že mají Jirku Křoví (George Bush), Britney Oštěpovou (Britney Spears) nebo Toma Plavbu (Tom Cruise), tak mě nenapadlo, že je naše příjmení tolik pobaví!:-)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A na závěr mám jednu historku, kde jsem byla za blbečka já. Moje malá host-sister kopala na zahradě obrovskou ďouru. Tak se jí děsně vtipně ptám:

Kam to kopeš? Aby ses neprokopala do Austrálie!
Snad do Číny ne?

Holt naproti Oklahomě není Austrálie, jako když se kope v Česku, ale Čína! Koho by to napadlo!:D 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Historek není nikdy dost a tak budu ráda, pokud se podělíte o některé z vlastní kapsy!

Mějte se krásně!
K.