Tuesday, July 7, 2015

Letíme z Katowic - města, kde není vůbec nic!

Ahoj všem!

léto je v plném proudu a spousta z Vás se rozjela či rozjede do různých koutů světa. Jak jsem psala v mém článku o tom, jak kupuji (levné) letenky, Polsko je ráj low-cost letů. Pro ty z nás, co bydlí na Moravě, jsou poměrně blízko polské Katowice, odkud si můžete za pár stovek zaletět do spousty zajímavých destinací. Já odtamtud vyrážím za pár dní do Paříže i za pár měsíců (opět) do Izraele a říkala jsem si, že je nás takových možná víc. 
Památník slezského povstání

Katowice jsou dost díra, řekněme si to na rovinu.  Na rozdíl od Soulu nebo Dubaje, kde se člověk na přestup i těší, jsou Katowice destinace, kvůli které asi nikdo metr nestříhá. I tak se jich jako odletové destinace nevzdám a doufám, že následující tipy Vám odlet či přestup v tomto polském městě zpříjemní.


1. Kudy tam?

Z Brna jsem zakoupila jízdenku přes Student Agency za 650Kč a vydala se na cestu Brno-Olomouc-Ostrava - Katowice letiště. Kromě toho, že člověk koupí jízdenku pohodlně online, tak za největší výhodu považuji to, že (mini)bus z Ostravy na letiště čeká, pokud má RegioJet vlak zpoždění. A že ho bohužel mívá. 

2. Přespání

Pokud Vás čeká delší cesta nebo Vám nenavazuje ideálně spoj, zvažte možnost přespat v Katowicích ve městě. Já jsem naposledy čekala po příletu z Tel Avivu den a půl na letadlo do Eindhovenu a složila jsem hlavu v Hostel Katowice Centrum. Postel v dormitory pořídíte už za 200 Kč. Já si připlatila za samostatný pokoj, což mě vyšlo na 450 Kč na noc - se sdílenou koupelnou. Hostel je čistý, tichý s 24hod recepcí a hlavně je hned u nádraží, kam přijíždí z/na letiště autobus. 

3. Přesun centrum-letiště

Pokud se rozhodnete cestovat mezi letištěm a samotnými Katowicemi, připravte se na to, že to není úplně za rohem a autobusem to trvá kolem padesáti minut. Odjezdy z letiště do centra (a naopak) najdete přímo na stránkách letiště zde. Jízdenku můžete koupit přímo u řidiče za 27 zlotých (cca 170 Kč). 

4. Vynikající večeře

Ano. Jsme zase u toho. Žrádlo. Jestli se mi na Katowicích něco líbilo, pak restaurace Pierogi Swiata. Je to restaurace založená na pirozích...vybrat si z desítek příchutí nebylo vůbec nic jednoduchého. Ještě štěstí, že je možnost si nechat příchutě namíchat a vzít si od každého trošku. Byla tam ohromně příjemná obsluha, ač teda angličtina plynulá nebyla, pán všechno vynahradil svou snahou mi to vysvětlit rukama/nohama/čeko/polsko/slovensko/anglicky a já jsem si neuvěřitelně pochutnala....ještě teď se mi o tom zdá:D 

5. Dobrý dezert

V Katowicích se nachází kapkejkárna Miss Cupcake kde jsem poobědvala 4 cupcakes, které bych ohodnotila jako dobré. Nesedla jsem si z nich na zadek, ale zároveň jim nebylo nic co vyloženě vytknout. Co mi chutnalo naopak velmi, byl čerstvě připravený švestkový fresh, kterého bych si dala nejradši litr. 


6. Osvěžení

Na instagramu jsem náhodou narazila na hipster-stajl kavárnu Kafej, kam jsem si zašla na okurkovou limonádu. Venkovní zahrádka, příjemné ceny, jen obsluha byla trošku pomalejší. Je to sice kousek mimo centrum, ale poměrně blízko Památníku slezského povstání a určitě v pěší vzdálenosti.




7. Nákupy

Ač je mi samotné trošku stydno, za nejzábavnější věc v Katowicích považuji obchoďák :D Galeria Katowicka je přímo v centru, navazuje na hlavní nádraží, ze kterého do ní můžete přímo vejít a má v sobě fajn obchody, které u nás stále ještě nejsou:-) ¨


Procházka po Katowicích ale zas tak marná není.







Na závěr pár slov k hlavnímu nádraží. Na netu jsem se dočetla v nějakých starších diskuzích, jak je to místo, kterému se vyhýbat. Katowice jsou už tak údajně na vrcholu kriminality a hlavní nádraží je pak na vrcholu vrcholu:D....ty diskuze jsou nejspíš fakt neaktuální, protože nádraží je čisté, evidentně nově zrekonstruované a pravidelně tamtudy chodí hlídky. Naopak bych řekla, že večer je to možná bezpečnější, než postávat někde venku:-) Wifi zdarma už  je jen příjemný bonus pro krácení času do odjezdu autobusu.

Čekají-li Vás v budoucnu Katowice jako nástupní či přestupní stanice, doufám, že Vám bude článek užitečný!

Mějte se krásně!!
K.