Monday, February 16, 2015

NEW YORK CITY [PAPER] - papírnictví, dekor, bločky, knížky a další

Ahoj všem!

dnes si povíme o typickém trávení času v New Yorku - chození po papírnictví! Je to oblíbenou a doporučenou činností v každém lepším průvodci a.......OK. Přiznávám, tohle je trošku mimo, ale některé z věcí, které jsem v NYC viděla/zakoupila/vyfotila, jsou tak krásné, že je prostě škoda se o ně nepodělit! 


Urban Market candle/Jonathan Adler blok



1. Papyrus

Úžasný obchod s všelijakými bločky, bytovými doplňky, rámečky, psacími potřebami a dalšímu super rozkošnými věcmi, které nikdo nepotřebuje, ale všichni je chtěji:-) Pokud Vám něco říkají značky jako Kate Spade, Jonathan Adler, Lily Pulitzer, jste doma. Papyrus má i eshop http://www.papyrusonline.com/, ale bohužel nezasílají mimo USA a Kanadu. Dnes ale existuje spousta kurýrních servisů, které Vám doruči cokoli odkudkoli, nicméně co si budem povídat...stojí super bločky za několik stovek poštovného? Nejspíš ne. 

Celkem jsem se držela. Jedinou věc, kterou jsem pořídila, je tento trhací blok s jednoduchým rozvrhem na ráno/přes den/ večer. Byl zlevněn o 50% na cca 3.95$ a to jsem ho tam prostě chudáka nemohla nechat. Plánuji ho mít položený jen tak volně na stole a psát si do něj cokoli, co bych si přála ten den stihnout, ale není to nic extra důležitého. Spíš věci, které chci mít na očích. 






Obecně se mi nejvíc líbily bločky od http://knockknockstuff.com, které vidíte na koláži vlevo dole. Jsou tematicky zaměřené, ať už klasické to-do listy, přes zaškrtávací seznamy, až po vtipné sticky notes. Kdybych mohla, odnesu si to všechno.....a budu na to milostně koukat a nikdy to nejspíš nepoužiju. :D Seznam Papyrus obchodů najdete zde. Já jich navštívila víc, jeden je kousek od Chelsea Market, ale nejvíc se mi líbilo asi na Spring Street v SoHo. 

2. Papersource

Podobný Papyrusu je PaperSource, z kterého jsou obrázky níže. Je to vlastně to samé co Papyrus, sem tam se něco liší, přišlo mi, že měli na výběr například více diářů. Opět jsem navštívila ten v Soho na Spring Street, ale seznam nejbližších obchodů najdete zde



3. Marshall's 

Podobný obchod jako Century 21, je výrazně menší, ale ne tolik profláklý a tím pádem tam není moc lidí. "Problém" je v tom, že to leží v srdci Harlemu, kam se spousta lidí bojí :D Musím říct, že jsem to tam navštívila víckrát, vždy sice ve dne a ač jsem byla samozřejmě v silné minoritě, nikdy se mi nic nestalo a ani jsem neměla pocit, že by mi chtěl někdo ublížit. Navíc kousek od Marshall's (outletu se vším) je outlet Banana Republic, GAPu a Old Navy. A vzhledem k tomu, že mám úplně jiný vkus a velikost oblečení než macaté černošky, mám pocit, že tam na mě (na rozdíl od C21) čeká spousta super věcí! Ale zpátky k věci. Přímo v Marshall's je sekce s domácími potřebami, svíčkami a papírnictvím. Tím, že tam nechodí tolik lidí, není to všechno zničené a pootvírané jako jinde. Ulovila jsem úžasně vonící svíčku značky Urban Market, která je lepší než kterákoli jiná, co jsem zkoušela (BBW, YC..), dále papírová brčka za dolar a tento krásný blok s nápisem And so the adventure begins.... ještě nevím, co do něj budu psát ale...něco určitě vymyslím!!! 




4. Strand Book Store
Roh 12th Street a Broadway u Union Square 

Pokud chcete jinam, než do Barnes&Noble, jedním z nemnoho nezávislých a neřetězcových knihkupectví na Manhattnu je Strand Book store, který brzy oslaví 90. narozeniny! Je to tuším 4 patra knih, o kterých se mi doteď zdá. Mají obrovskou sekci non-fiction knih, zajímavě rozdělený výběr a celkově na Vás netlačí hned na prvním stojanu braky typu 50 Shades of Grey (jo, musela jsem si kopnout, teď to frčí!:-P). Největší bonus ale jsou venkovní stojany s použitými knihami, které můžete pořídit za jeden až dva dolary. Samozřejmě člověk musí mít trošku štěstí, ale mně se podařilo ukořistit dvě knihy, které jsem měla na svém to-read seznamu a to celkem za 2 dolary. Velkej lajk:-) 

Obsluha je dost...jaksi...hipsterská, ale umí opravdu perfektně poradit a já díky nim nasbírala další tipy na knížky...který pořídím elektronicky, protože to nemám kam dávat:D 



Uglies/  Silent Wife

Working/ Confessions of a sociopath/ HAVEL a Life/ Travel Listography
 V tomto knihkupectví mají taky obrovskou sekci dalších nepotřebných rozkošných bločků. Rvalo mi srdce je tam nechat:-(


5. MoMA Design Store SoHo

Víte, já na to umění moc nejsem. V MoMA jsem byla dvakrát a víckrát tam nemusím. Já umění obecně neumím uplně ocenit a to moderní už vůbec ne....nějak nezvládám obdivovat červenou tečku uprostřed plátna či kostku ve skluzu:-) Nicméně MoMA store už mě baví. Z těch pro mě nudných věcí se stávají sranda dárky, nádherné knihy a třeba i domácí potřeby. Obchod najdete samozřejmě i přímo v muzeu, pokud tam však nechcete jít, najdete samostatný obchod i v SoHo. 


Kdo by tohle taky potřeboval na pracovní stůl?

První patro obchodu
Druhé, resp. -1 patro obchodu
Ukázka nábytku/Parádní knížky/Hrneček s prstýnkem/Inspirativní kniha 

6. Johnatan Adler

Flagship store v SoHo...sice nevím co to flagship store vlastně znamená, ale slečna prodavačka mi to neustále zdůrazňovala, tak to pro Vás zdůrazňuji dál!:D Navíc jsem se dozvěděla, že její rodiče byli o Vánocích v Praze, nejvíc se jim líbil Karlův most a ona by se tam chtěla podívat kvůli umění a levnému pivu. O žádné z českých prodavaček v mnou oblíbených obchodech toho nevím víc :D Každopádně obchod je krásný. Spíš pro potěšení oka, nepředpokládám, že by si někdo v kufru vezl židli či peřiny, ale co kdyby náhodou....

Uvnitř obchodu

Uvitř obchodu

Zvenku
7. Trafika

Časopisy pořídíte kdekoli, zejména na letišti, proto možná spíš jen pro inspiraci, protože na insta to je samej Vogue a TeenVogue, Seventeen a Elle, ale uplně nevím, proč si to někdo kupuje, protože to je prostě vytisklá reklama na lesklém papíře. Nejsou tam skoro vůbec žádné články a já si ráda v časopisech počtu, takže můj výběr:

1. Forbes -> http://www.forbes.com/
2. Popular Science -> http://www.popsci.com/
3. Psychology today -> https://www.psychologytoday.com/
4. Harvard Business Review -> https://hbr.org/





8. Posman Books
Chelsea Market 

O Chelsea Market jsem psala už minule v žrádelní sekci. Až si nacpete pupky, zamiřte do Posman Books. Menší knihkupectví s běžnými tituly i knížkami, které jsem jinde neviděla. Pro inspiraci zde nějaké, které jsem si přidala na to-read:-) 



A to si myslím, že je pro dnešek víc než dost!!! Knížky jsou u nás obecně levnější, než v US, čím to je, si nejsem úplně jistá, ale kupovat jich mraky se moc nevyplatí....nemluvě o tom, kolik to v kufru zabírá místa. Výběr je ale samozřejmě širší, takže pro inspiraci jich můžete vybrat mraky a pořídit si nějakou jako suvenýr...proč ne:-) Já anglické knížky nejraději objednávám na http://bookdepository.com/ a nebo je samozřejmě nestahuji na http://bookzz.org/ :-) 

Mějte se krásně!
K.